
Handelsbetingelser
Sidst opdateret: 25. maj 2025
1. Virksomhedsoplysninger
Kulturforeningen Nær
CVR-nummer: 45586286
Adresse: Sivkærvej 8, 5672 Broby
Kontaktperson: Niels Hartvig
Telefon: 53 60 21 62
E-mail: niels@hartvig.com
2. Anvendelse af handelsbetingelser
Disse handelsbetingelser gælder for alle køb og aftaler indgået mellem Kulturforeningen Nær og kunden via vores website. Ved at foretage et køb eller indgå en aftale accepterer kunden disse handelsbetingelser.
Kulturforeningen Nær er en forening, der tilbyder:
Medlemsskab med automatisk fornyelse
Billetter til kulturbegivenheder som biografforestillinger, foredrag og koncerter
Mulighed for indsættelse af penge på "Nær konto"
3. Medlemsskab
3.1 Medlemsvilkår
Medlemsskab af Kulturforeningen Nær giver adgang til foreningens aktiviteter og tjenester. Medlemskabet er personligt og kan ikke overdrages.
3.2 Automatisk fornyelse
VIGTIGT: Medlemsskabet fornyes automatisk hvert år på samme dato, som det oprindeligt blev tegnet. Ved køb af medlemskab accepterer kunden, at Kulturforeningen Nær automatisk må trække det årlige medlemskontingent på kundens betalingskort/konto via MobilePay.
3.3 Opsigelse af medlemskab
Medlemsskabet kan opsiges med mindst 7 dages varsel før næste automatiske fornyelse
Opsigelse kan ske via din profil på website eller skal ske skriftligt til Kulturforeningen Nær på ovenstående kontaktoplysninger
Ved opsigelse inden for fristen refunderes ikke allerede betalt kontingent for indeværende periode
Det er kundens ansvar at sikre rettidig opsigelse
3.4 Opdatering af betalingsoplysninger
Kunden har ansvar for at opdatere betalingsoplysninger, hvis betalingskortet udløber eller spærres. Kan betalingen ikke gennemføres ved automatisk fornyelse, vil medlemskabet blive suspenderet indtil betaling er sket.
4. Billetter til biograf forestillinger
4.1 Køb af billetter
Billetter købes via vores website og betales via MobilePay. Billetten er gyldig til den angivne forestilling på den angivne dato og tid.
4.2 Aflysning af billetter (48-timers regel)
Særlig fortrydelsesret: Selvom billetter til forestillinger normalt ikke er omfattet af forbrugeraftalelovens fortrydelsesret (jf. § 17, stk. 2 og § 9, stk. 2, nr. 2a), tilbyder Kulturforeningen Nær kunden mulighed for at aflyse billetter med fuld refundering, hvis aflysningen sker senest 48 timer før forestillingens start.
4.3 Betingelser for aflysning
Aflysning skal ske via din profil på Nærs website
Aflysning efter 48-timers fristen giver ikke ret til refundering
Ved aflysning inden for fristen refunderes det fulde billetbeløb inden for 14 dage
Hvis Kulturforeningen Nær aflyser en forestilling, refunderes billetprisen automatisk
4.4 Ingen fortrydelsesret ud over 48-timers reglen
Ud over ovenstående 48-timers regel er der ikke fortrydelsesret på billetter, da disse er omfattet af undtagelsen i forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2.
5. Nær konto
5.1 Indsættelse af penge
Kunder kan indsætte penge på deres personlige "Nær konto" via vores website. Pengene kan anvendes til køb af drikkevarer, slik, snacks o,lign. i cafeen i Kulturforeningen Nær.
5.2 Refundering fra Nær konto
Penge på Nær kontoen kan til enhver tid refunderes gebyrfrit
Anmodning om refundering skal ske skriftligt til Kulturforeningen Nær
Refundering sker inden for 14 dage til samme betalingsmetode, som blev brugt ved indsættelsen
Der opkræves ingen gebyrer ved refundering
5.3 Ingen renter
Der ydes ikke renter af penge indsat på Nær kontoen.
6. Priser og betaling
6.1 Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer moms, hvor relevant
Kulturforeningen Nær forbeholder sig ret til at ændre priser med 30 dages varsel
Ved prisændringer for medlemskab gælder den nye pris først ved næste automatiske fornyelse
6.2 Betalingsmetoder
Betaling sker via MobilePay. Ved betaling accepterer kunden MobilePays betingelser og vilkår.
6.3 Betalingssikkerhed
Alle betalingsoplysninger behandles sikkert via MobilePay's krypterede system
Kulturforeningen Nær gemmer ikke betalingskortoplysninger
Ved automatiske træk for medlemskab gemmes betalingsoplysninger hos MobilePay i overensstemmelse med deres sikkerhedsregler
7. Fortrydelsesret
7.1 Generel fortrydelsesret
I henhold til forbrugeraftaleloven har kunden 14 dages fortrydelsesret ved køb via internettet. Fortrydelsesretten gælder fra:
For medlemskab: Fra aftaleindgåelse
For fysiske produkter: Fra modtagelse af varen
For digitale tjenester: Fra aftaleindgåelse, medmindre andet er aftalt
7.2 Undtagelser fra fortrydelsesret
Følgende er IKKE omfattet af fortrydelsesret:
Billetter til forestillinger (dog gælder vores særlige 48-timers regel, jf. punkt 4.2)
Digitale tjenester, hvor leveringen er påbegyndt med kundens udtrykkelige samtykke
7.3 Udøvelse af fortrydelsesret
Fortrydelse skal meddeles skriftligt til Kulturforeningen Nær inden fristens udløb
Ved fortrydelse refunderes det betalte beløb inden for 14 dage
Kunden afholder eventuelle returomkostninger, medmindre andet er aftalt
8. Reklamationer og ansvar
8.1 Reklamationer vedrørende tekniske problemer
Hvis der opstår tekniske problemer med vores hjemmeside, betalingssystem eller andre digitale tjenester, som forhindrer korrekt levering af vores ydelser, kan der reklameres til Kulturforeningen Nær.
8.2 Forestillinger der ikke afholdes som planlagt
Hvis en forestilling aflyses, refunderes billetprisen fuldt ud automatisk
Hvis en forestilling ændres væsentligt (tid, sted, indhold), har kunden ret til refundering
Ved mindre ændringer (fx kort forsinkelse) gives ikke automatisk refundering, men konkrete sager vurderes individuelt
8.3 Problemer med medlemsydelser
Hvis medlemsydelser ikke leveres som aftalt, eller hvis der er problemer med adgang til foreningens faciliteter og aktiviteter, bedes kunden kontakte os hurtigst muligt for at finde en løsning.
8.4 Behandling af reklamationer
Reklamationer skal rettes til Kulturforeningen Nær hurtigst muligt efter, at problemet er opdaget
Vi undersøger alle reklamationer omhyggeligt og vender tilbage med svar inden for 14 dage
Ved berettigede reklamationer tilbyder vi passende kompensation eller afhjælpning
9. Kundeservice og kontakt
9.1 Kontaktmuligheder
Kunder kan kontakte Kulturforeningen Nær via:
Telefon: 53 60 21 62 (hverdage 9-17)
E-mail: niels@hartvig.com
Post: Sivkærvej 8, 5672 Broby
9.2 Behandling af henvendelser
Vi bekræfter modtagelse af skriftlige henvendelser inden for 24 timer
Vi stræber efter at besvare henvendelser inden for 3 hverdage
Ved klager behandles disse hurtigst muligt og inden for 30 dage
10. Datasikkerhed og personoplysninger
10.1 Behandling af personoplysninger
Kulturforeningen Nær behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR). Se vores privatlivspolitik for detaljerede oplysninger.
10.2 Opbevaring af data
Personoplysninger opbevares kun så længe, det er nødvendigt for formålet
Betalingsoplysninger gemmes ikke hos os, men hos MobilePay
Medlemsdata opbevares så længe medlemskabet er aktivt plus 5 år
11. Force majeure
Kulturforeningen Nær er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af forpligtelser, hvis dette skyldes omstændigheder uden for vores kontrol, herunder naturkatastrofer, krig, terror, pandemier, myndighedspåbud eller lignende.
12. Ændring af handelsbetingelser
12.1 Ret til ændringer
Kulturforeningen Nær forbeholder sig ret til at ændre disse handelsbetingelser. Væsentlige ændringer varsles minimum 30 dage før ikrafttræden.
12.2 Accept af ændringer
Ved væsentlige ændringer kan kunden opsige medlemskab uden varsel i varselsperioden
Fortsat brug af vores tjenester efter ikrafttræden anses som accept af ændrede betingelser
13. Klageadgang
13.1 Klager til foreningen
Klager behandles først af Kulturforeningen Nær. Kontakt os på ovenstående kontaktoplysninger.
13.2 Eksterne klagemuligheder
Kan sagen ikke løses direkte, kan der klages til Mæglingsteamet for Forbrugerklager for sager over 1.050 kr.
For mindre beløb kan der klages til nævn eller andre relevante myndigheder
14. Lovvalg og værneting
14.1 Lovvalg
Disse handelsbetingelser og alle aftaler er underlagt dansk ret.
14.2 Værneting
Eventuelle tvister skal afgøres ved danske domstole med Retten i Svendborg som værneting.
15. Gyldighed
Skulle enkelte bestemmelser i disse handelsbetingelser være ugyldige, påvirker det ikke de øvrige bestemmelsers gyldighed.
Ved at foretage køb eller indgå aftale med Kulturforeningen Nær bekræfter kunden at have læst, forstået og accepteret disse handelsbetingelser.
Kontakt os gerne, hvis du har spørgsmål til disse betingelser.