Logo

Handelsbetingelser

Sidst opdateret: 25. maj 2025

1. Virksomhedsoplysninger

Kulturforeningen Nær
CVR-nummer: 45586286
Adresse: Sivkærvej 8, 5672 Broby
Kontaktperson: Niels Hartvig
Telefon: 53 60 21 62
E-mail: niels@hartvig.com

2. Anvendelse af handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser gælder for alle køb og aftaler indgået mellem Kulturforeningen Nær og kunden via vores website. Ved at foretage et køb eller indgå en aftale accepterer kunden disse handelsbetingelser.

Kulturforeningen Nær er en forening, der tilbyder:

  • Medlemsskab med automatisk fornyelse

  • Billetter til kulturbegivenheder som biografforestillinger, foredrag og koncerter

  • Mulighed for indsættelse af penge på "Nær konto"

3. Medlemsskab

3.1 Medlemsvilkår

Medlemsskab af Kulturforeningen Nær giver adgang til foreningens aktiviteter og tjenester. Medlemskabet er personligt og kan ikke overdrages.

3.2 Automatisk fornyelse

VIGTIGT: Medlemsskabet fornyes automatisk hvert år på samme dato, som det oprindeligt blev tegnet. Ved køb af medlemskab accepterer kunden, at Kulturforeningen Nær automatisk må trække det årlige medlemskontingent på kundens betalingskort/konto via MobilePay.

3.3 Opsigelse af medlemskab

Medlemsskabet kan opsiges med mindst 7 dages varsel før næste automatiske fornyelse

Opsigelse kan ske via din profil på website eller skal ske skriftligt til Kulturforeningen Nær på ovenstående kontaktoplysninger

Ved opsigelse inden for fristen refunderes ikke allerede betalt kontingent for indeværende periode

Det er kundens ansvar at sikre rettidig opsigelse

3.4 Opdatering af betalingsoplysninger

Kunden har ansvar for at opdatere betalingsoplysninger, hvis betalingskortet udløber eller spærres. Kan betalingen ikke gennemføres ved automatisk fornyelse, vil medlemskabet blive suspenderet indtil betaling er sket.

4. Billetter til biograf forestillinger

4.1 Køb af billetter

Billetter købes via vores website og betales via MobilePay. Billetten er gyldig til den angivne forestilling på den angivne dato og tid.

4.2 Aflysning af billetter (48-timers regel)

Særlig fortrydelsesret: Selvom billetter til forestillinger normalt ikke er omfattet af forbrugeraftalelovens fortrydelsesret (jf. § 17, stk. 2 og § 9, stk. 2, nr. 2a), tilbyder Kulturforeningen Nær kunden mulighed for at aflyse billetter med fuld refundering, hvis aflysningen sker senest 48 timer før forestillingens start.

4.3 Betingelser for aflysning

Aflysning skal ske via din profil på Nærs website

Aflysning efter 48-timers fristen giver ikke ret til refundering

Ved aflysning inden for fristen refunderes det fulde billetbeløb inden for 14 dage

Hvis Kulturforeningen Nær aflyser en forestilling, refunderes billetprisen automatisk

4.4 Ingen fortrydelsesret ud over 48-timers reglen

Ud over ovenstående 48-timers regel er der ikke fortrydelsesret på billetter, da disse er omfattet af undtagelsen i forbrugeraftalelovens § 17, stk. 2.

5. Nær konto

5.1 Indsættelse af penge

Kunder kan indsætte penge på deres personlige "Nær konto" via vores website. Pengene kan anvendes til køb af drikkevarer, slik, snacks o,lign. i cafeen i Kulturforeningen Nær.

5.2 Refundering fra Nær konto

Penge på Nær kontoen kan til enhver tid refunderes gebyrfrit

Anmodning om refundering skal ske skriftligt til Kulturforeningen Nær

Refundering sker inden for 14 dage til samme betalingsmetode, som blev brugt ved indsættelsen

Der opkræves ingen gebyrer ved refundering

5.3 Ingen renter

Der ydes ikke renter af penge indsat på Nær kontoen.

6. Priser og betaling

6.1 Priser

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og inkluderer moms, hvor relevant

Kulturforeningen Nær forbeholder sig ret til at ændre priser med 30 dages varsel

Ved prisændringer for medlemskab gælder den nye pris først ved næste automatiske fornyelse

6.2 Betalingsmetoder

Betaling sker via MobilePay. Ved betaling accepterer kunden MobilePays betingelser og vilkår.

6.3 Betalingssikkerhed

Alle betalingsoplysninger behandles sikkert via MobilePay's krypterede system

Kulturforeningen Nær gemmer ikke betalingskortoplysninger

Ved automatiske træk for medlemskab gemmes betalingsoplysninger hos MobilePay i overensstemmelse med deres sikkerhedsregler

7. Fortrydelsesret

7.1 Generel fortrydelsesret

I henhold til forbrugeraftaleloven har kunden 14 dages fortrydelsesret ved køb via internettet. Fortrydelsesretten gælder fra:

  • For medlemskab: Fra aftaleindgåelse

  • For fysiske produkter: Fra modtagelse af varen

  • For digitale tjenester: Fra aftaleindgåelse, medmindre andet er aftalt

7.2 Undtagelser fra fortrydelsesret

Følgende er IKKE omfattet af fortrydelsesret:

  • Billetter til forestillinger (dog gælder vores særlige 48-timers regel, jf. punkt 4.2)

  • Digitale tjenester, hvor leveringen er påbegyndt med kundens udtrykkelige samtykke

7.3 Udøvelse af fortrydelsesret

Fortrydelse skal meddeles skriftligt til Kulturforeningen Nær inden fristens udløb

Ved fortrydelse refunderes det betalte beløb inden for 14 dage

Kunden afholder eventuelle returomkostninger, medmindre andet er aftalt

8. Reklamationer og ansvar

8.1 Reklamationer vedrørende tekniske problemer

Hvis der opstår tekniske problemer med vores hjemmeside, betalingssystem eller andre digitale tjenester, som forhindrer korrekt levering af vores ydelser, kan der reklameres til Kulturforeningen Nær.

8.2 Forestillinger der ikke afholdes som planlagt

Hvis en forestilling aflyses, refunderes billetprisen fuldt ud automatisk

Hvis en forestilling ændres væsentligt (tid, sted, indhold), har kunden ret til refundering

Ved mindre ændringer (fx kort forsinkelse) gives ikke automatisk refundering, men konkrete sager vurderes individuelt

8.3 Problemer med medlemsydelser

Hvis medlemsydelser ikke leveres som aftalt, eller hvis der er problemer med adgang til foreningens faciliteter og aktiviteter, bedes kunden kontakte os hurtigst muligt for at finde en løsning.

8.4 Behandling af reklamationer

Reklamationer skal rettes til Kulturforeningen Nær hurtigst muligt efter, at problemet er opdaget

Vi undersøger alle reklamationer omhyggeligt og vender tilbage med svar inden for 14 dage

Ved berettigede reklamationer tilbyder vi passende kompensation eller afhjælpning

9. Kundeservice og kontakt

9.1 Kontaktmuligheder

Kunder kan kontakte Kulturforeningen Nær via:

  • Telefon: 53 60 21 62 (hverdage 9-17)

  • E-mail: niels@hartvig.com

  • Post: Sivkærvej 8, 5672 Broby

9.2 Behandling af henvendelser

Vi bekræfter modtagelse af skriftlige henvendelser inden for 24 timer

Vi stræber efter at besvare henvendelser inden for 3 hverdage

Ved klager behandles disse hurtigst muligt og inden for 30 dage

10. Datasikkerhed og personoplysninger

10.1 Behandling af personoplysninger

Kulturforeningen Nær behandler personoplysninger i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning (GDPR). Se vores privatlivspolitik for detaljerede oplysninger.

10.2 Opbevaring af data

Personoplysninger opbevares kun så længe, det er nødvendigt for formålet

Betalingsoplysninger gemmes ikke hos os, men hos MobilePay

Medlemsdata opbevares så længe medlemskabet er aktivt plus 5 år

11. Force majeure

Kulturforeningen Nær er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende opfyldelse af forpligtelser, hvis dette skyldes omstændigheder uden for vores kontrol, herunder naturkatastrofer, krig, terror, pandemier, myndighedspåbud eller lignende.

12. Ændring af handelsbetingelser

12.1 Ret til ændringer

Kulturforeningen Nær forbeholder sig ret til at ændre disse handelsbetingelser. Væsentlige ændringer varsles minimum 30 dage før ikrafttræden.

12.2 Accept af ændringer

Ved væsentlige ændringer kan kunden opsige medlemskab uden varsel i varselsperioden

Fortsat brug af vores tjenester efter ikrafttræden anses som accept af ændrede betingelser

13. Klageadgang

13.1 Klager til foreningen

Klager behandles først af Kulturforeningen Nær. Kontakt os på ovenstående kontaktoplysninger.

13.2 Eksterne klagemuligheder

Kan sagen ikke løses direkte, kan der klages til Mæglingsteamet for Forbrugerklager for sager over 1.050 kr.

For mindre beløb kan der klages til nævn eller andre relevante myndigheder

14. Lovvalg og værneting

14.1 Lovvalg

Disse handelsbetingelser og alle aftaler er underlagt dansk ret.

14.2 Værneting

Eventuelle tvister skal afgøres ved danske domstole med Retten i Svendborg som værneting.

15. Gyldighed

Skulle enkelte bestemmelser i disse handelsbetingelser være ugyldige, påvirker det ikke de øvrige bestemmelsers gyldighed.

Ved at foretage køb eller indgå aftale med Kulturforeningen Nær bekræfter kunden at have læst, forstået og accepteret disse handelsbetingelser.

Kontakt os gerne, hvis du har spørgsmål til disse betingelser.